0561 - 441 806Meidoornstraat 33, 8397 GV De Blessedirectie.dorpsschooldeblesse@comprix.nl

Gezonde school

Wij proberen de tijd en aandacht aan gezondheid van onze leerlingen zo effectief mogelijk in te zetten. Dit doen wij met behulp van De Gezonde School aanpak.

Wij zien dat het bevorderen van gezondheid van leerlingen op jonge leeftijd voordelen heeft. Op jonge leeftijd wordt een belangrijke basis gelegd voor de toekomstige (on)gezondheid. En deel van de gezondheidsproblemen op volwassen leeftijd is al in de jeugd te voorkomen, of uit te stellen door gezond gedrag te stimuleren.

Wij stimuleren dit o.a. door zelf onze voorbeeldrol serieus te nemen, te werken volgens de gezonde school aanpak en het opstellen en naleven van een voedings- traktatie beleidsplan. Laatstgenoemde is via onderstaande link te lezen. Daarnaast werken wij planmatig met de volgende lespakketten:

• Smaaklessen
  • Ik eet het beter

Wij hopen dat (toekomstige) ouders/verzorgers ons hierin steunen en conformeren.

Naast het vignet voeding van de Gezonde School hebben wij in november 2021 het vignet “Relaties en Seksualiteit” behaald. Door op jonge leeftijd te starten met relationele en seksuele vorming, raken leerlingen vertrouwd met het thema en durven ze eerder vragen te stellen over dit onderwerp. Wij geven onze leerlingen lessen over deze thema's, organiseren activiteiten rondom relaties en seksualiteit, werken samen met ketenpartners en regelen hulp voor leerlingen met problemen rond relaties en seksualiteit. Hiermee zorgen wij voor een veilige schoolomgeving.

Trakteren

Trakteren is een feest op zich voor een kind. Bedenk dat een traktatie altijd een extraatje is en dus niet groot hoeft te zijn. Zo kan ook het aantal calorieën worden beperkt. Het hoeft natuurlijk niet altijd iets eetbaars te zijn, een klein cadeautje kan ook (mooie pen/potlood, bellenblaas, stuiterbal of ballon).
Op de website www.gezondtrakteren.nl staan leuke en gezonde traktatietips!